Etter ni måneder med hardt arbeid og engasjement har denne glade gjengen med talentfulle nye ledere nesten fullført Navigator-programmet, vårt interne lederutviklingsprogram.
Klare til å navigere på egenhånd
Programmet er designet for å styrke ambisiøse ledere på tvers av NRC Group. Her blandes personlige møter, teamarbeid og coaching for å inspirere til vekst, utfordre perspektiver og knytte varige forbindelser på tvers av landene.
I forrige uke delte konsernsjef Anders Gustafsson stolt ut sertifikater til deltakerne, og markerte deres reise mot å bli durkdrevne ledere.
– Nå er de klare til å navigere på egenhånd, sier Gustafsson, som også er veldig imponert over de som er ansvarlige for å sette sammen programmet, Vilde Haugnæss, Head of People Development & Talent Acquisition og Marianne Ulland Kellmer, EVP & Head of People, Kultur og digitalisering i NRC Group.
De siste dagene av programmet handlet om NRC Groups lederskapsprinsipp: Cultivate a Commercial Mindset. Ved å bruke gamification for å simulere virkelige beslutningsscenarier, skjerper deltakerne ferdighetene sine i endringsledelse, noe som gjør læring både praktisk, engasjerende og innovativt.
Blir kjent over landegrensene
- Det har vært veldig lærerikt, sier Mari Hovelsen, en av deltakerne i programmet.
- Det har vært en rød tråd gjennom hele programmet: Vi bygger på vår egen personlighet og lederskapsprinsippene til NRC, og ser det i sammenheng for å finne vår egen lederstil og stå støtt i den. Det er ingen fasit i ledelse, men det er viktig å kjenne sine egne styrker og svakheter, og fallgruver opp mot våre lederskapsprinsipper, sier hun.
Mari forteller at hun blitt bedre kjent med kolleger fra Sverige og Finland, og hun har satt stor pris på prosjektbesøket som navigatørene hadde i Finland.
- Det var veldig gøy og interessant. Det betyr mer enn man kanskje tror på forhånd, og man får innblikk og både folk og kultur. Jeg håper vi kan fortsette samarbeidet etter dette, sier Mari Hovelsen.