I 2029 skal en splitter ny T-banestrekning stå ferdig. Da vil et T-banetog med åtte avganger i timen kunne frakte opptil 8000 mennesker hver time de 7,7 kilometerne mellom Majorstua og Fornebu. Og strekningen skal selvsagt henge sammen med resten av Oslos T-banenett. Den påkoblingen gjør NRC Group på Majorstua stasjon.
Komplisert og sammensatt prosjekt
I dette arbeidet tar NRC Group i bruk hele bredden av vår kompetanse: Grunnarbeid, betongarbeid, riving, massetransport og flere banetekniske fag. 
I første fase skal byggegropa sikres og graves ut, slik at en ny tunnel etter hvert kan etableres inn mot stasjonsområdet av en annen entreprenør. Tunnelen som allerede finnes her, skal dessuten utvides, noe som betyr at masser må fjernes og fraktes bort. Det gjør vårt massetransportselskap Gunnar Knutsen AS. Gamle betongkonstruksjoner blir revet av vårt datterselskap NRC Kept. 
Store deler av arbeidet pågår mens T-banentogene suser forbi som normalt. Men i perioder blir T-banen mot Røa stengt, mens arbeidet pågår for fullt, med mange fagdisipliner i sving, tett koordinert for å få jobben gjort raskest mulig.